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Witness: J. Bruce Ismay
Managing director of the White Star Line and first-class passenger

Key testimony: Summoned back for further grilling, Ismay steadfastly denied urging the captain on to greater speeds. He denied press accounts quoting a passenger, Emily Ryerson, from a prominent Pennsylvania steel family, as saying that he had shown her a telegraphed warning of ice and said the ship would speed up to get through it. He again explained the circumstances of his climbing into the lifeboat. He filled in details of the ship's conception and construction. And, while clearly chafing at being detained by the Senators, he bit his tongue.

.. SENATOR SMITH: I desire to ask you a few questions in addition to those I asked you the other day. . . . What mail contracts have you with the British Government or any other Government?
MR. ISMAY: We have a mail contract for carrying the mails from Southampton to New York, for which we receive a lump-sum payment of £70,000 a year; $350,000 a year.
SENATOR SMITH: £70,000?
MR. ISMAY: That is the maximum payment that we can receive.
SENATOR SMITH: For that payment what are you supposed to do?

Témoin : J. Bruce Ismay Directeur général de la White Star Line et passager de première classe

En résumé : Convoqué de nouveau pour plus d’interrogatoire, Ismay a fermement nié avoir exhorté le capitaine d’augmenter la vitesse. Il a nié les récits de la presse citant un passager, Emily Ryerson, d’une importante famille d’acier de Pennsylvanie, disant qu’il lui avait montré un télégraphe avertissement de la présence de glaces et dit que le navire accélérerait pour passer à travers. Il a de nouveau expliqué les circonstances de sa présence dans l’embarcation de sauvetage. Il a donné les détails de la conception et de la construction du navire. Et, tout en étant clairement irrité d’être détenu par les sénateurs, il s’est mordu la langue.

[...] LE SENATEUR SMITH: Je désire vous poser quelques questions en plus de celles que je vous ai posées l’autre jour [...] Quels contrats postaux avez-vous conclus avec le gouvernement britannique ou tout autre gouvernement?
M. ISMAY : Nous avons un contrat pour le transport du courrier de Southampton à New York, pour lequel nous recevons un paiement forfaitaire de 70 000 £ par an; 350 000 $ par an.
LE SENATEUR SMITH: 70 000 livres?
M. ISMAY : C’est le paiement maximal que nous pouvons recevoir.
LE SENATEUR SMITH: Pour ce paiement, que devez-vous faire?

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